יום שבת, 21 בינואר 2012

גם אני ב ... "מי פה?"


"מי פה?" היא רשת חברתית סגורה שהוקמה לפני יותר משנה ע"י מט"ח.
רשת זו מיועדת לבני נוער ובוגרים עם צרכים מיוחדים.

בכדי להיות חבר ב-"מי פה?" יש להירשם באתר, ורק לאחר קבלת שם משתמש וסיסמה ניתן להיכנס ולקרוא, לכתוב, להגיב, לפרסם תמונות, להציע ולאשר חברות ועוד.
חברים בה תלמידים מבתי-ספר מיוחדים ברחבי הארץ (ע"י רישום של הורה או מורה), תלמידי כיתות י' מבתי-ספר רגילים כחלק מפרויקט המחויבות האישית, סטודנטים במכללות ובאוניברסיטאות השונות, מורים ו ... אני.

לפני מספר חודשים התוודעתי לאתר, סיקרן אותי לראות אם יתאים לתלמידיי, אך הזכרתי כבר, האתר סגור לקהל שאין בידו שם משתמש וסיסמה. פניתי במייל למנהלת האתר הגב' אורנה פרלשטיין, הצגתי עצמי ובקשתי לדעת יותר פרטים על הרשת שהיא נמנית עם צוות מקימיה.
אורנה חזרה אליי, ביקשה לשמוע יותר פרטים עליי ועל בית-הספר בו אני עובדת, הביעה המון רצון ונכונות לעזור ולשלב בעבודתנו עם תלמידינו את "מי פה?".

לאחר קבלת שם משתמש וסיסמה נרשמתי לאתר, שוטטתי בו וגלגלי השיניים במוחי החלו להתגלגל... למי מתלמידנו מתאים האתר, איך אוכל לשלב זאת בתוכנית הלימודים, עד כמה ההשתתפות ברשת שכזו יהיה של התלמיד וכמה שלנו "המבוגרים", שהרי הם אינם קוראים או כותבים ואינם מסוגלים להעלות בעצמם תמונות או סרטונים...

ובשביל מה בכלל צריך סוג כזה של רשת חברתית? שהרי כמעט כולם כבר נמצאים בפייסבוק!
אך לתלמידי החינוך המיוחד ובמיוחד לבעלי הפיגור וכאלה הנמצאים על הרצף האוטיסטי קשה להשתלב ברשת שכזו, בשל החשיפה הגדולה, היותה פתוחה לכל, עמוסה מבחינת עיצוב, ודי קשה לתפעול לבני נוער המוזכרים מעלה.
"מי פה" עונה על הקשיים הללו בכך, שזו רשת סגורה שנמצאת תחת פיקוח ומונעת את היכולת לפגוע בחבריה, נותנת את ההזדמנות להיות בכל זאת חלק מרשת חברתית, מעין חממה שניתן ללמוד בה על התנהלות ברשת חברתית (הצגת פרופיל אישי, צ'ט, קהילה, העלאת תמונות, סרטונים, רשימת חברים, אפשרות לבלוג אישי ועוד).  עיצוב פשוט יחסית ונקי ללא מסיחים הופך את השימוש לידידותי ונגיש.

עדיין לא התחלתי לעבוד עם תלמידיי ב"מי פה?", אני עדיין לומדת את הרשת, מקבלת הצעות חברות ומציעה לאחרים, עוד קצת אבשל זאת על אש קטנה וכשהתנאים בבית-הספר יאפשרו זאת, אצרף מספר תלמידים מבית-הספר לרשת זו, שיכולה ליצור אפיק תקשורת חדש לבני נוער, שפעמים רבות מנותקים ומבודדים חברתית בשל סיבות שונות (שזה לא המקום להרחיב עליהן).
  
                     
רשת חברתית מוגנת

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה