עומד לחלוף לו עוד שבוע, ועדיין לא כתבתי בבלוג ...
... על מה אספר הפעם, מהו הדבר ש"תפס" אותי בימים האחרונים???
אני בסיומו של הסמסטר השני ללימודים, ובעיצומן או יותר נכון בסיומן של כתיבת עבודות הסיום של הקורסים.
בקורס "טכנולוגיות תקשוב ותקשורת למידה" בהנחייתן של דר' גילה קורץ ונעמי פורת, נדרשתי לפתח יחידת הוראה מקוונת א-סינכרונית.
תוך כדי עבודתי על יחידה זו, התוודעתי לסביבות עבודה רבות, באחת מכן אני רוצה לשתף אתכם, סביבה בשם voki.
בסביבת עבודה זו, יוצרים דמות אנימטורית מדברת, שניתן להוסיפה לאתר, בלוג, דואר אלקטרוני ועוד.
ולמה בחרתי לספר עליה תחת הכותרת "הלימודים שלי, הלימודים של תלמידיי ואיך אשלב ביניהם?"
מי שיציץ לרגע בצד שמאל של הדף, יראה שציינתי בפרופיל שלי, שאני מחנכת ילדים בעלי פיגור בינוני-קשה, ולא מן הנמנע היה שאת יחידת ההוראה המקוונת אפתח עבור אוכלוסייה זו.
תלמידיי אינם קוראים, וכשהם ניצבים בפני משימת לימוד, עלינו אנשי הצוות, מוטלת האחריות של הקראת ההוראות והסברתן להם.
ע"י שימוש בסביבת העבודה voki, יצרתי דמות מורה מצוירת, המתארת לתלמידים את מהלך עבודתם.
בעזרת השימוש באנימציה הקולית, הצלחתי מצד אחד להתגבר על המכשול של אי יכולתם של תלמידיי לקרוא, ומצד שני לא להזדקק לאיש צוות שיקריא להם את ההוראות, לתת להם מעט הרגשה של עצמאות בשימוש ביחידה המקוונת.
ומי שכבר קרא עד כאן, עצה אישית, כנס/י לסביבת העבודה המדוברת, כדאי להתנסות בבניית דמות אנימטורית, זוהי תוכנה חינמית, ידידותית, אשר ניתן להשתמש בה בכל נושא לימודי.
השימוש בה יכול להיעשות ע"י המורה, בכך שבאמצעותה יעביר לתלמידים מידע בדרך שונה, מגוונת, צבעונית...
בנוסף, יכול המורה לתת לתלמידים להשתמש בסביבה, ליצור דמות בעזרתה יביעו עמדה, דעה או יישמו את הידע בכל דרך אחרת.
יצירת דמות ווקי, יכולה להוות דרך להבעה, לתלמידים שבדרך כלל חוששים להשמיע את קולם בשיעור.
... על מה אספר הפעם, מהו הדבר ש"תפס" אותי בימים האחרונים???
אני בסיומו של הסמסטר השני ללימודים, ובעיצומן או יותר נכון בסיומן של כתיבת עבודות הסיום של הקורסים.
בקורס "טכנולוגיות תקשוב ותקשורת למידה" בהנחייתן של דר' גילה קורץ ונעמי פורת, נדרשתי לפתח יחידת הוראה מקוונת א-סינכרונית.
תוך כדי עבודתי על יחידה זו, התוודעתי לסביבות עבודה רבות, באחת מכן אני רוצה לשתף אתכם, סביבה בשם voki.
בסביבת עבודה זו, יוצרים דמות אנימטורית מדברת, שניתן להוסיפה לאתר, בלוג, דואר אלקטרוני ועוד.
ולמה בחרתי לספר עליה תחת הכותרת "הלימודים שלי, הלימודים של תלמידיי ואיך אשלב ביניהם?"
מי שיציץ לרגע בצד שמאל של הדף, יראה שציינתי בפרופיל שלי, שאני מחנכת ילדים בעלי פיגור בינוני-קשה, ולא מן הנמנע היה שאת יחידת ההוראה המקוונת אפתח עבור אוכלוסייה זו.
תלמידיי אינם קוראים, וכשהם ניצבים בפני משימת לימוד, עלינו אנשי הצוות, מוטלת האחריות של הקראת ההוראות והסברתן להם.
ע"י שימוש בסביבת העבודה voki, יצרתי דמות מורה מצוירת, המתארת לתלמידים את מהלך עבודתם.
בעזרת השימוש באנימציה הקולית, הצלחתי מצד אחד להתגבר על המכשול של אי יכולתם של תלמידיי לקרוא, ומצד שני לא להזדקק לאיש צוות שיקריא להם את ההוראות, לתת להם מעט הרגשה של עצמאות בשימוש ביחידה המקוונת.
ומי שכבר קרא עד כאן, עצה אישית, כנס/י לסביבת העבודה המדוברת, כדאי להתנסות בבניית דמות אנימטורית, זוהי תוכנה חינמית, ידידותית, אשר ניתן להשתמש בה בכל נושא לימודי.
השימוש בה יכול להיעשות ע"י המורה, בכך שבאמצעותה יעביר לתלמידים מידע בדרך שונה, מגוונת, צבעונית...
בנוסף, יכול המורה לתת לתלמידים להשתמש בסביבה, ליצור דמות בעזרתה יביעו עמדה, דעה או יישמו את הידע בכל דרך אחרת.
יצירת דמות ווקי, יכולה להוות דרך להבעה, לתלמידים שבדרך כלל חוששים להשמיע את קולם בשיעור.
איזו הרגשה נעימה מתפשטת בקרבי,
כשאני יודעת שהצלחתי ליישם משהו שלמדתי תוך כדי לימודיי בעבודתי עם תלמידיי!!!
מאחלת לעצמי ולכל חבריי ללימודים,
המשך לימודים מהנים ופוריים,
ובעיקר שנצליח למצוא את הדרכים לשלב בין הלימודים ל"שטח".
הדמות הזאת בהחלט מגניבה.
השבמחקלימודי הנדסה