אם פעם מזמן (בימי נעוריי) נדרשתי לעשות עבודה בנושא כלשהו, הלכתי לספרייה או לחלופין ישבתי בבית עם אנציקלופדיה, במקרה ונתקלתי במילה או מושג שאינני מכירה, פתחתי מילון או עוד כרך של אנציקלופדיה או את אותו כרך בעמוד אחר...
וכך ישבתי לי לעשות עבודה עם הררים של ספרים פתוחים המפוזרים סביבי.
היום, בעידן האינטרנט כבר אין צורך לצאת מהבית ולכתת רגליי לספרייה העירונית, אין גם כמעט צורך בספרים שיש בבית, הכל נמצא ברשת (שלא לומר בגוגל). בימים אלה של סוף סמסטר, אני מוצאת עצמי "מבלה" שעות על גבי שעות מול המסך, בחיפוש אחרי מושגים, נושאים, הסברים וכו'...
ואם כפי שהוזכר למעלה, בעבר הייתי צריכה לפתוח עוד ועוד ספרים בכדי למצוא פירוש למילה זו או אחרת, היום הכתיבה המקוונת מאופיינת בהיפרטקסט, ולמה התכוון המשורר במונח זה?
היפר שפירושו מעל, מעבר, יותר מהרגיל, משמע, יותר מטקסט רגיל. הקריאה בטקסט מספר כתוב ומודפס נחשב לינארי (האחד אחרי השני), ואילו הקריאה ברשת הינה מסתעפת ובלתי רציפה.
בטקסט מקוון אנו רואים מילים רבות מודגשות או עם קו תחתי (כמו המילה היפרטקסט מספר שורות למעלה), במידה ונלחץ על המילים הללו, יפתח לנו חלון חדש, ובו מידע אודות המילה המסומנת, ומכאן ניתן להבין למה זו קריאה מסתעפת ולא רציפה, תוך כדי קריאת מידע בנושא מסוים, אנו מוצאים עצמנו פותחים עוד ועוד חלונות ונחשפים לעוד ועוד מידע.
האם המידע הכמעט אינסופי שאנו נחשפים אליו מיטיב עמנו???
אני אישית מוצאת את עצמי לא אחת, זקוקה לגלגל הצלה, כי אם לא, אני עלולה לטבוע ב"ים" המידע!!!
ואם אני כאדם בוגר מרגישה כך, איך אמור תלמיד ממוצע בחטיבת ביניים או תיכון לדלות את המידע הרצוי לו, מבין השפע הבלתי נגמר???
וכך ישבתי לי לעשות עבודה עם הררים של ספרים פתוחים המפוזרים סביבי.
היום, בעידן האינטרנט כבר אין צורך לצאת מהבית ולכתת רגליי לספרייה העירונית, אין גם כמעט צורך בספרים שיש בבית, הכל נמצא ברשת (שלא לומר בגוגל). בימים אלה של סוף סמסטר, אני מוצאת עצמי "מבלה" שעות על גבי שעות מול המסך, בחיפוש אחרי מושגים, נושאים, הסברים וכו'...
ואם כפי שהוזכר למעלה, בעבר הייתי צריכה לפתוח עוד ועוד ספרים בכדי למצוא פירוש למילה זו או אחרת, היום הכתיבה המקוונת מאופיינת בהיפרטקסט, ולמה התכוון המשורר במונח זה?
היפר שפירושו מעל, מעבר, יותר מהרגיל, משמע, יותר מטקסט רגיל. הקריאה בטקסט מספר כתוב ומודפס נחשב לינארי (האחד אחרי השני), ואילו הקריאה ברשת הינה מסתעפת ובלתי רציפה.
בטקסט מקוון אנו רואים מילים רבות מודגשות או עם קו תחתי (כמו המילה היפרטקסט מספר שורות למעלה), במידה ונלחץ על המילים הללו, יפתח לנו חלון חדש, ובו מידע אודות המילה המסומנת, ומכאן ניתן להבין למה זו קריאה מסתעפת ולא רציפה, תוך כדי קריאת מידע בנושא מסוים, אנו מוצאים עצמנו פותחים עוד ועוד חלונות ונחשפים לעוד ועוד מידע.
האם המידע הכמעט אינסופי שאנו נחשפים אליו מיטיב עמנו???
אני אישית מוצאת את עצמי לא אחת, זקוקה לגלגל הצלה, כי אם לא, אני עלולה לטבוע ב"ים" המידע!!!
ואם אני כאדם בוגר מרגישה כך, איך אמור תלמיד ממוצע בחטיבת ביניים או תיכון לדלות את המידע הרצוי לו, מבין השפע הבלתי נגמר???
http://cafe.themarker.com/thumbnails/t/187/754/3/file_0_b.j
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה